19 lutego 2016

SIEMIĘ LNIANE

W dzisiejszym wpisie chciałabym podzielić się z Wami ciekawym sposobem na pomoc dla naszego zdrowia i wyglądu! Chodzi o siemię lniane (do kupienia w większości sklepów spożywczych, koszt ok. 5zł za 400gram), a konkretnie maleńkie brązowe ziarenka, które słyną z wielu dobrych właściwości. Wysoka zawartość Omega-3, błonnika, żelaza oraz innych witamin i minerałów potrafi zdziałać cuda. Spożywając siemię lniane nasz organizm zaczyna sam wytwarzać witaminę B12. Cudowne ziarenka przyczyniają się do szybszego wzrostu włosów, mają dobry wpływ na cerę i paznokcie, sprzyjają również w czasie infekcji dróg oddechowych. 

Spożywanie:
*2 łyżki stołowe wsypujemy do kubka, zalewamy gorącą, ale nie wrzącą wodą
*odstawiamy na około dwie godziny, po tym czasie pijemy zjadając ziarenka pozostałe na spodzie kubka. 

Siemię jest bardzo dobre w smaku, można dodawać je do jogurtów, sałatek, owsianek czy nawet posypać kanapki.



(słoiczek kupiłam w ikea, wstążkę przywiązałam sama)

 Ponieważ chciałabym przyśpieszyć wzrost włosów po ścięciu, postanowiłam podjąć wyzwanie systematycznego picia tego "wywaru". O efektach będziecie mogli przeczytać na blogu. :)

24 komentarze:

  1. Anonimowy9/17/2015

    a ty gdzie kupiłas siemie? bo jestem z twojej okolicy i w wolominie nie moge znalezc?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ja kupiłam w Wołominie w Kaufie :)

      Usuń
  2. Super pomysł na przechowywanie..:)
    Top ja już wiem po co to kupuje mój Dziadek- na porost włosów:DD

    http://www.justcleo.pl/2015/09/autumn-must-have.html

    OdpowiedzUsuń
  3. nigdy nie byłam przekonana do tego typu produktów spożywczych, ale może warto się przełamać i spróbować :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Myślę, że to dobra alternatywa jako zamiennik dla wszelakich tabletek i innych suplementów, w koncu sama natura :)

      Usuń
  4. Nice Inspirations

    FOLLOW my Blog!!! Maybe we can follow each other!!!
    http://rimanerenellamemoria.blogspot.de

    OdpowiedzUsuń
  5. Być może spróbuje, ciekawy pomysł :) Obserwuję i zapraszam do siebie.
    www.moda-eny.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  6. nie moge sie jakos przemoc do siemienia chociaz wiem ile korzysci za soba niesie moze w koncu zamkne oczy polacze je z czyms i zaczne jesc :) na pewno byloby warto!
    www.mafashima.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ale próbowałaś i nie smakuje Ci? mi bardzo podchodzi smak i nawet wsypuje więcej niż potrzeba :) z resztą tak jak w poście wspomniałam - dodaje nawet do jogurtów i innych rzeczy :)

      Usuń
  7. słyszałam o jego właściwościach, ale nie próbowałam ... może przejdę się do sklepu? ;)

    http://casuallydressed.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Polecam bardzo! baby hair bardzo szybko są widoczne :)
      no i na paznokcie super wpływa - jako, że robię często żele to widzę zniszczenia płytki, z piciem siemienia mają dużo lepszy stan :)

      Usuń
  8. takie malutkie ziarenka, a tak duzo dobroci z nich plynie. Sama robilam maseczke na twarz, idalnie lagodzi zaczerwienienia

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. a o dzialaniu na cerę nie słyszałam, więc wypróbuję :)

      Usuń
  9. Chętnie spróbuję tego"wywaru" ze względu na paznokcie i włosy. Powiem ci, że mnie zaciekawiłaś.
    Ps. Dziękuję za komentarz u mnie na blogu :)

    http://carolin-blog.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  10. nie wiedziałam, że ma takie zastosowanie, aż sobie zanotowałam całego posta i chyba będę musiała skorzystać. niestety, jak sobie przypomnę jego smak, to trochę robi się z tego prawdziwe wyzwanie, ale mam nadzieję, że będzie warto. ;)
    pozdrawiam serdecznie.
    http://poprostumadusia.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Powiem szczerze, że mi bardzo smakuje i dodaje te ziarenka do wielu przekąsek :)
      Trzymam kciuki, żebyś dała radę - czego się nie robi dla urody!

      Usuń
  11. Nie myślałam że siemię jest tak świetną sprawą. Zdjęcia są naprawdę mile dla oka. Pozdrawiam

    michalinaslife.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  12. Muszę również zakupić siemię , nie wiedziałam o jego właściwościach :) Zdjęcia cudne :*
    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Trzeba tylko odstawić siemię przyjmując leki i nie wiem jaki ma wpływ na stosowanie antykoncepcji doustnej. Siemię lniane tworzy w żołądku śluzową barierę, która utrudnia wchłanianie leków.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję bardzo za informację, na pewno może być przydatna! :)

      Usuń
  14. Nigdy tego nie jadłam... ani nie piłam... ale moja mama często po to sięga i jest zadowolona z tego ziółka :-)

    OdpowiedzUsuń
  15. Uwielbiam siemię lniane! Nie rozumiem przeciwników, że nie smakuje... Jest naprawdę pyszne. Glutki z siemienia są mega zdrowe i często zdarza mi się dodawać siemienia do kanapek i smoothie. Namówiłaś mnie na wypicie porcji - na wzrost włosów, ponieważ intensywnie zapuszczam! A Tobie polecam, skoro też jesteś na etapie zapuszczania - herbatę z pokrzywy! Super smaczna i pomaga na włosy oraz na zbyt dużą ilość wody w organizmie. :)

    Zapraszam do siebie.
    www.paniyoanna.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Gdzies juz słyszałam na temat pokrzywy w temacie włosów, wiec chyba sie skuszę - zwłaszcza, ze lubie herbatki tego typu :)

      Usuń
    2. Tez tak sądzę, siemię jest bardzo smaczne i zdrowe - jeśli komuś nie smakuje, to dla zdrowia można przecież przełknąć bez smakowania - to nie problem, tu się nic nie gryzie. Unikać mielonego, bo działa niekorzystnie na przewód pokarmowy (ponoć).

      Usuń

Bardzo dziękuję za każdy komentarz! ♥

Przyjmuję tylko konstruktywną krytykę,
obraźliwe komentarze będą usuwane!